
Jaka jest cena mojej wolności? – refleksja czeska
Opublikowano: 15.2.2015, Zaktualizowano: 17.5.2015 09:38
Rubryka(i): Historia Czech
Author: JUDr. František Emmert
To, co dziś uważamy za zupełną oczywistość, było aż do 1989 roku czechosłowackim obywatelom odmawiane. Tu nie gwarantowano swobód obywatelskich, religijnych, wolności podróżowania, przynależności politycznej, wyrażania opinii, dystrybuowania informacji, wolności zgromadzeń i słowa. Tekst podsumowuje konkretne przejawy ograniczania swobód w państwie komunistycznym oraz opozycyjne działania przeciwko reżimowi.
Projekt ”Historie sąsiadów – Państwa wyszehradzkie we wzajemnych optykach i perspektywach” był współfinansowany ze środków International Visegrad Fund (no. 31210032).
Załączniki

Jaka jest cena mojej wolności? – refleksja czeska
Rodzaj pliku: *.pdf | Rozmiar: 0,22 MB | Pobierz plik...
Artykuły powiązane z tematem
- Pochodnia nr 1 - Jan Palach (26.12.2016)
- Fontanna energii - Jiřina Šiklová (23.12.2016)
- Węgierskie powstanie w 1956 roku w prasie czechosłowackiej (15.5.2015)
- Cena wolności na podstawie świadectw pamiętnika (14.5.2015)
- Doświadczenie okupacji – koniec Praskiej Wiosny (14.5.2015)
- Obraz przebiegu protestów w Poznaniu w prasie czechosłowackiej (12.5.2015)
- Jaka jest cena mojej wolności – reżimy komunistyczne Europy Środkowej (11.5.2015)
- Wolność wolności nie równa (4.5.2015)
- Jaka jest cena mojej wolności – Ryszard Siwiec i Jan Palach (29.4.2015)
- Jaka jest cena mojej wolności – opozycja demokratyczna w Polsce w latach 70. XX wieku (25.3.2015)
- Solidarność walcząca – podziemna poczta z czasu stanu wojennego (18.3.2015)
- Cena mojej wolności – Węgry i reżimy komunistyczne Europy Środkowej (2.3.2015)
- Jaka jest cena mojej wolności? – refleksja polska (25.2.2015)
- Jaka jest cena mojej wolności? – refleksja węgierska (20.2.2015)
© Wszelkie prawa posiada 2009 - 2025 Stowarzyszenie obywatelskie PANT
Materiały zawarte w tym portalu są przeznaczone wyłącznie jako materiały dydaktyczne.
Materiały zawarte w tym portalu są przeznaczone wyłącznie jako materiały dydaktyczne.
